ПРО ЗНИЖУВАННЯ ДИНАМІЧНИХ НАВАНТАЖЕНЬ У ПРИВОДІ ДО РОЗПОДІЛЬНОГО ВАЛА ПАЛИВНОГО НАСОСА ТРАНСПОРТНОГО ДИЗЕЛЯ

Автор(и)

  • Володимир Михайлович Шатохін Харківський національний університет будівництва та архітектури, Ukraine
  • Борис Федорович Гранько Харківський національний університет будівництва та архітектури, Ukraine
  • Володимир Миколайович Соболь Харківський національний університет будівництва та архітектури, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.30977/AT.2219-8342.2018.42.0.29

Ключові слова:

розподільний вал, паливний насос, транспортний дизель, динамічні навантаження, основні й субгармонічні коливання

Анотація

Викладено результати розрахунково-експериментальних досліджень з вибору параметрів привода розподільного вала паливного насоса транспортного дизеля, що забезпечують допустимий рівень динамічних навантажень. Використовуються інтегральні рівняння руху, що записані за допомогою імпульсно-частотних характеристик лінеаризованих моделей. Виявлено причини інтенсивних основних і субгармонічних коливань

 

Біографії авторів

Володимир Михайлович Шатохін, Харківський національний університет будівництва та архітектури

д.т.н., проф.

Борис Федорович Гранько, Харківський національний університет будівництва та архітектури

доц.

Володимир Миколайович Соболь, Харківський національний університет будівництва та архітектури

к.т.н., доц.

Посилання

References

Metallidis, P., Natsiavas, S. (2003). Linear and nonlinear dynamics of reciprocating engines. International Jornal of Non-Linear Mechanics, 38, 723-738.

Guzella, L., Onder, C.H. (2010). Introduction to modeling and control of internal combustion engine systems. Berlin: Springer-Verlag Heidelberg.

Terskih, V.P. (1970). Krutilnyie kolebaniya valoprovoda silovyih ustanovok. Issledovaniya i metodyi rascheta [Torsional oscillations of а propulsion shafting. Research and calculation methods]. Leningrad: Sudostroenie, 3, 272 [in Russian].

Veyts, V.L., Veyts, V.L., Kochura, A.E. (1978). Dinamika mashinnyih agregatov s dvigatelyami vnutrennego sgoraniya [Dynamics of machine units with internal combustion engines]. Leningrad: Mashinostroenie [in Russian].

Shatohin, V.M. (2008). Analiz i parametricheskiy sintez nelineynyih silovyih peredach mashin: Monografiya [Analysis and parametric synthesis of nonlinear power transmission of machines]. Kharkov: NTU «HPI» [in Russian].

Avramov, K., Mihlin, Yu. (2013). Review of applications of nonlinear normal modes for vibrations mechanical. Appl. Mech. Reviews, 65, 4-25.

Vulfson, I.I., Kolovskiy, M.Z. (1968). Nelineynyie zadachi dinamiki mashin [Non-linear problems of machine dynamics]. Leningrad: Mashinostroenie [in Russian].

Pesheck, E., Pierre, C., Shaw, S.W. (2002). A new Galerkin-based approach for accurate nonlinear normal mode through invariant manifolds. Journal of Sound and Vibration, 249, 971-993.

Rogachev, V.M. (1974). O linearizatsii nelineynyih sistem s mnogochastotnyim rezhimom kolebaniy [On the linearization of nonlinear systems with a multifrequency regime of oscillations]. Prikladnaya mehanika – Applied mechanics, X, 1, 130-134.

Kolovskiy, M.Z. (1966). Nelineynaya teoriya vibrozaschitnih sistem [Nonlinear theory of vibration-damping systems]. Moskow: Nauka [in Russian].

Ji J.C., Hansen, H. (2005). On the approximate solution of a piecewise nonlinear oscillator under superharmonic resonance. J. Sound and Vibration, 283 (1-2), 467-474.

Touze, C., Amabili, M. (2005). Nonlinear normal modes for damped geometrically nonlinear systems: Applications to reduced-order modeling of harmonically forced structures. Journal of Sound and Vibration, 288, 791-812.

Chen, S.C., Shaw, S.W. (1996). Normal modes for piecewise linear vibratory systems. Nonlinear Dynamics, 10, 135-164.

Jiang, D., Pierre, C., Shaw, S.W. (2005). Nonlinear normal modes for vibratory systems under harmonic excitation. Journal of Sound and Vibration, 288, 791-812.

Falzarano, J.M., Clague, R.E., Kota, R.S. (2006). Application of nonlinear normal mode analysis to the nonlinear and coupled dynamics of a floating offshore platform with damping. Nonlinear Dynamics, 298, 958-981.

Shatohin, V.M., Shatohina, N.V. (2016). Integro-differentsialnyie uravneniya ustanovivshihsya dinamicheskih protsessov v nelineynyih modelyah mashinnyih agregatov [Integro-differential equations of steady-state dynamic processes in nonlinear models of machine units]. Vibratsiї v tehnіtsі ta tehnologіyah – Vibration in engineering and technology, 2 (82), 43-53 [in Russian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-05-01

Як цитувати

Шатохін, В. М., Гранько, Б. Ф., & Соболь, В. М. (2018). ПРО ЗНИЖУВАННЯ ДИНАМІЧНИХ НАВАНТАЖЕНЬ У ПРИВОДІ ДО РОЗПОДІЛЬНОГО ВАЛА ПАЛИВНОГО НАСОСА ТРАНСПОРТНОГО ДИЗЕЛЯ. Автомобільний транспорт, (42), 29. https://doi.org/10.30977/AT.2219-8342.2018.42.0.29

Номер

Розділ

ЕНЕРГЕТИЧНЕ МАШИНОБУДУВАННЯ