ВИЗНАЧЕННЯ НАЙБІЛЬШ ЕФЕКТИВНИХ ТЯГОВИХ ДЖЕРЕЛ СТРУМУ ДЛЯ ЕЛЕКТРОМОБІЛІВ

Автор(и)

  • Shch. Arhun Харківський національний автомобільно-дорожній університет, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.30977/AT.2219-8342.2017.41.0.11

Ключові слова:

тягова акумуляторна батарея, джерело струму, електромобіль

Анотація

Проведено аналіз сучасних накопичувачів енергії. Визначено, що для міського
громадського електротранспорту як тягову акумуляторну батарею ефективніше використовувати ультраконденсатори, а для малолітражного міського електромобіля – літій-іонні акумулятори

Біографія автора

Shch. Arhun, Харківський національний автомобільно-дорожній університет

доц., к.т.н.

Посилання

Florentsev C. N. Ekonomichnyi ekologichnyi gorodskoi gibridnyi avtobus [Economical environmentally friendly urban hybrid bus]. Elektronnye komponenty, 2008, no. 12, pp. 24–39.

Dhameja S. Electric vehicle battery systems. Newnes, 2001, 230 с.

Khaligh A., Li Z. Battery, ultracapacitor, fuel cell, and hybrid energy storage systems for electric, hybrid electric, fuel cell, and plug-in hybrid electric vehicles: State of the art. IEEE transactions on Vehicular Technology, 2010, vol. 59, no. 6, pp. 2806–2814.

Young K. et al. Electric vehicle battery technologies. Electric Vehicle Integration into Modern Power Networks, Springer New York, 2013, pp. 15–56.

Howell D. Annual progress report for energy storage R&D, Vehicle Technologies Program. Energy Efficiency and Renewable Energy. US Department of Energy, Washington, DC. – 2010.

Boulanger A.G. Vehicle electrification: Status and issues. Proceedings of the IEEE, 2011, vol. 99, no. 6, pp. 1116–1138.

Gnatov A. V., Arhun Shch. V. Retrospektyva osnovnyh etapiv rozvytku elektromobiliv. Chastyna 2 [Retrospective of the main stages of the development of electric vehicles. Part 2]. Visnyk HNADU, 2016, no 78, pp. 116–124.

Ospanbekov B.K. Optimizacija resursoopredeljajushhih jekspluatacionnyh rezhimov tjagovyh akkumuljatornyh batarej jelektromobilej [Optimization of resource-dependent operational modes of traction batteries of electric vehicles]. Cand. tech. sci. diss.]. Moscow, 2017. 170 p.

Akkumuliatory gelevye, mul’tigelevye i AGM – v chem raznitsa? [Battery gel, multigel and AGM – what’s the difference?] Available at: https://lantorg.com/article/ akkumulyatory-gelevye-multigelevye-i-agm-v-chem-raznitsa (accessed 20 Septem-ber 2017).

BU-403: Charging Lead Acid. Available at: http://batteryuniversity.com /learn/ arti-cle/charging_the_lead_acid_battery (ac-cessed 5 August 2017).

Doslidzhennja metodiv zarjadu akumu¬ljatornyh batarej [Investigation of battery charging methods]. Available at: http://ukrbukva.net/page,9,88865-Issledovanie-metodov-zaryada-akkumulyatornyh-batareiy.html (accessed 20 September 2017).

Graham-Rowe Duncan Charge a battery in just six minutes. Available at: https://www.newscientist.com/article/dn7081-charge-a-battery-in-just-six-minutes/ (accessed 20 September 2017).

Doslidzhennja metodiv zarjadu akumuljatornyh batarej [The degradation of a lithium-ion battery and the methods of combating it]. Jelektrohimija, 2005, vol. 41, no. 1, pp. 3–19.

Toshiba Developing 3.0 Ah High Power SCiB Li-Ion Cell for HEV Applications. Available at: http://www.greencarcongress. com/2008/05/toshiba-develop.html (accessed 20 September 2017).

Tipy akkumuliatorov mobil’nykh telefonov i ikh tekhnicheskie kharakteristiki [Types of mobile phone batteries and their technical characteristics]. Available at: https: //www. wescom.kharkov.ua/articles/6-tipy-akkumulyatorov-mobilnyx-telefonov-i-ix-texnicheskie- xarakteristiki (accessed 5 Au-gust 2017).

All About Batteries, Part 12: Lithium Titanate (LTO). Available at: https://www.eetimes.com/author.asp?doc_id=1325358 (accessed 20 September 2017).

Burke, Andrew. Ultracapacitors: Why, How, and Where is the Technology. Institute of Transportation Studies. UC Davis: Institute of Transportation Studies (UCD). Available at: http://escholarship.org/ uc/item/9n905017 (accessed 20 September 2017).

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-11-04

Як цитувати

Arhun, S. (2017). ВИЗНАЧЕННЯ НАЙБІЛЬШ ЕФЕКТИВНИХ ТЯГОВИХ ДЖЕРЕЛ СТРУМУ ДЛЯ ЕЛЕКТРОМОБІЛІВ. Автомобільний транспорт, (41), 11. https://doi.org/10.30977/AT.2219-8342.2017.41.0.11

Номер

Розділ

АВТОТРАНСПОРТНІ ЗАСОБИ