МУЛЬТИНОМІНАЛЬНА ЛОГІТ-МОДЕЛЬ ВИБОРУ ШЛЯХУ ВЕЛОСИПЕДИСТАМИ

Автор(и)

  • O. Chernyshova Харківський національний автомобільно-дорожній університет, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.30977/AT.2219-8342.2016.38.0.21

Ключові слова:

велосипедний транспорт, моделі дискретного вибору, моделювання, мульти-номінальна логіт-модель, вибор шляху, фізична робота, метод маркування

Анотація

Розглянуто мультиномінальну логіт-модель, що дозволяє визначити коефіцієнти параметрів шляху велосипедного транспорту. Кількість регульованих перехресть, швидкість моторизованого транспорту і загальна фізична робота велосипедиста виявились значущими факторами. Модель дозволяє краще зрозуміти закономірності розподілу велосипедного транспорту

Біографія автора

O. Chernyshova, Харківський національний автомобільно-дорожній університет

аспірант

Посилання

Sener I.N., Eluru N., Bhat C. R. An analysisof bicycle route choice preferences in Texas, US. Transportation, 2009 (a), Vol. 36(5), pp. 511–539.

Hood J., Sall E., Charlton B. A GPS-based bicycle route choice model for San Francisco, California. Transportation letters 3, 2011, no. 1, pp. 63–75.

Broach J., Gliebe J., Dill J. Where do cyclists ride? A route choice model developed with revealed preference GPS data. Transportation Research Part A:Policy and Practice, 2012, Vol. 46, Issue 10, pp. 1730–1740.

Yang C., Mesbah M. Route Choice Behaviour of Cyclists by Stated Preference and Revealed Preference. Australasian Transport Research Forum (ATRF), 36th – 2013.

Menghini G., Carrasco N., Schüssler N., Axhausen K. Route choice of cyclists in Zurich. Transportation research part A: policy and practice, 2010, Vol. 44(9), pp. 754–765.

Casello J., Usyukov V. Modeling Cyclists' Route Choice Based on GPS Data. Transportation Research Record: Journal of the Transportation Research Board, 2014,2430, pp. 155–161.

Shandor Z. Mul'tinomial'nye modeli diskretnogo vybora [Multinominal discrete choice model]. Kvantil'. Mezhdunarodnyj jekonometricheskij zhurnal na russkom jazyke. 2009. no. 7. pp. 9–19.

Smith Jr D. T. Safety and locational criteria for bicycle facilities. user manual volume I:Bicycle facility location criteria: Report No. FHWA-RD-75-113. Department of Transportation, Federal Highway Administration, 1975, 92 p.

El-Geneidy A., Krizek K., Iacono M. Predicting bicycle travel speeds along different facilities using GPS data: a proof of concept model. Proceedings of the 86th Annual Meeting of the Transportation Research Board, Compendium of Papers, 2007.

Winters M.L. Improving public health through active transportation: Understanding the influence of the built environment on decisions to travel by bicycle (Doctoral Dissertation). University of British Columbia, 2011, 163 p.

Stinson M., Bhat C. Commuter bicyclist route choice: analysis using a stated preference survey. Transportation Research Record: Journal of the Transportation Research Board 1828, 2003, No. 1, pp. 107–115.

Parkin J., Rotheram J. Design speeds and acceleration characteristics of bicycle traffic for use in planning, design and appraisal. Transport Policy, 2010, Vol. 17(5), pp. 335–341.

Gorbachjov P.F., Tokmilenko E.S. Model' vybora marshruta velosipednogo transporta s cel'ju minimizacii vremeni v puti [Model selection cycling route in order to minimize travel time]. Vestnik KhNAHU: sb. nauch. tr., 2013, Vol.61–62, pp. 218–222.

##submission.downloads##

Опубліковано

2016-04-14

Як цитувати

Chernyshova, O. (2016). МУЛЬТИНОМІНАЛЬНА ЛОГІТ-МОДЕЛЬ ВИБОРУ ШЛЯХУ ВЕЛОСИПЕДИСТАМИ. Автомобільний транспорт, (38), 21. https://doi.org/10.30977/AT.2219-8342.2016.38.0.21

Номер

Розділ

ТРАНСПОРТНІ ТЕХНОЛОГІЇ