Розподіл потоків індивідуального автотранспорту в міських мережах на основі затримок на перехрестях

Автор(и)

  • V. D. Minh Харківський національний автомобільно- дорожній університет, 61002, Україна, м. Харків, вул. Ярослава Мудрого, 25, Ukraine
  • Peter Horbachov Харківський національний автомобільно- дорожній університет, 61002, Україна, м. Харків, вул. Ярослава Мудрого, 25, Ukraine
  • Oleksandr Kolii Харківський національний автомобільно- дорожній університет, 61002, Україна, м. Харків, вул. Ярослава Мудрого, 25, Ukraine
  • Stanislav Svichynskyi Харківський національний автомобільно- дорожній університет, 61002, Україна, м. Харків, вул. Ярослава Мудрого, 25, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.30977/AT.2219-8342.2020.46.0.47

Ключові слова:

транспортний потік, швидкість руху, інтенсивність руху, регульоване перехрестя, VD функція, транспортна модель, VISUM

Анотація

Існуючі методи визначення часу проїзду по ділянках вулично-дорожньої мережі основані на оцінці цього часу залежно від ступеня завантаження ділянки. При цьому використовуються різні залежності, але відношення інтенсивності транспортного потоку на ділянці до її пропускної спроможності всюди є основою для розрахунку. Головною проблемою такого підходу є недостатнє обґрунтування значень пропускної спроможності смуги руху, з якої формується пропускна спроможність ділянки, що ставить під сумнів обґрунтованість застосування такого підходу в міських умовах. В той же час, у авторитетних рекомендаціях з управління транспортними потоками вказується, що за наявності на ділянці мережі регульованих перехресть пропускна спроможність ділянки визначається перехрестям з найменшою пропускною спроможністю. Таким чином, можна сформувати альтернативу підходу до розподілу транспортних потоків на основі пропускної спроможності ділянок та здійснити цей розподіл на основі затримок на перехрестях. Оцінка такої альтернативи є актуальною задачею, адже подібний новий підхід до розподілу транспортних потоків відкриває резерви для підвищення точності моделювання руху автотранспорту в містах. Мета. Порівняльна характеристика двох альтернативних варіантів моделювання транспортних потоків у місті – на основі пропускної спроможності ділянок та на основі затримок на перехрестях. Методологія. Експериментальне дослідження розподілу потоків індивідуального транспорту на моделі реального об’єкта з використанням таких параметрів моделі, при яких забезпечується відповідність розрахункової середньої швидкості руху транспортних засобів її фактичним значенням. Результати. Підхід до розподілу транспортних потоків на основі затримок на перехрестях дозволяє досягти більшої точності розрахунку інтенсивностей руху. Оригінальність. Обґрунтовано новий підхід до розподілу транспортних потоків на основі затримок на перехрестях, в якому виключається необхідність задавати обмеження на пропускну спроможність ділянок мережі. Практична значущість. Отримані результати вносять визначеність щодо способу призначення часу проїзду об’єктів мережі у VISUM за вільних умов руху та дозволяють підвищити точність моделювання транспортних потоків у містах

Біографії авторів

V. D. Minh, Харківський національний автомобільно- дорожній університет, 61002, Україна, м. Харків, вул. Ярослава Мудрого, 25

аспірант

Peter Horbachov, Харківський національний автомобільно- дорожній університет, 61002, Україна, м. Харків, вул. Ярослава Мудрого, 25

д.т.н., зав. каф. транспортних систем і логістики 

Oleksandr Kolii, Харківський національний автомобільно- дорожній університет, 61002, Україна, м. Харків, вул. Ярослава Мудрого, 25

к.т.н., доц. каф. транспортних систем і логістики

Stanislav Svichynskyi, Харківський національний автомобільно- дорожній університет, 61002, Україна, м. Харків, вул. Ярослава Мудрого, 25

к.т.н., доц. каф. транспортних систем і логістики

Посилання

Garber N.J., Hoel L.A. (2009). Traffic and Highway Engineering: fourth edition. Toronto: Cengage Learning.

Ugirumurera J., Gomesy G., Xiaoye S.L., Bayen A. (2018). A unified software framework for solving traffic assignment problems. Distributed,Parallel, and Cluster Computing. Retrieved from: https://arxiv.org/pdf/1804.11026v1. pdf.(accessed: 03.04.2020).

Gawron C. (1998). Simulation-Based Traffic Assignment. Computing User Equilibria in Large Street Networks: Inaugural-Dissertation zur Erlangung des Doktorgrades / Fakultät der Universität zu Köln. Retrieved from: https://kups.ub.unikoeln.de/9257/1/Gaw-ronDiss.pdf. (accessed: 03.04.2020).

Saw K., Katti B.K., Joshi G. (2015). Literature Review of Traffic Assignment : Static and Dynamic. International Journal of Transportation Engineering., 2–4. 339–347.

He X., Guo X., Liu H.X. (2018). A link-based daytoday traffic assignment model. Distributed,Parallel, and Cluster Computing. Retrieved from:https:// arxiv.org/ftp/arxiv/papers/1811/1811.10729.pdf. (accessed: 03.04.2020).

Highway Capacity Manual. (2010). Washington:TRB.

PTV VISUM 15 Manual. (2015). Karlsruhe: PTV Group.

Harrington D. Inside AutoCAD 2005. (2005). Prentice-Hall, Englewood Cliffs: New Riders.

Wardrop J.G., Whitehead J.I. (1952). Correspondence. Some Theoretical Aspects of Road Traffic Research. Engineering Divisions. ICE Proceedings, 1(5). 767-768. DOI:10.1680/ipeds.1952. 11362

Akcelik R. The Highway Capacity Manual Delay Formula for Signalized Intersections. (1988). ITE Journal. 58(3). 23–27.

Webster F.V., Traffic Signal Settings. (1958). Road Research Technical Paper No. 39. London: Department of Scientific and Industrial Research

Miller A.J., Australian Road Capacity Guide Provisional Introduction and Signalized Intersections. (1968). Australian Road Research Board. Bull. 4, 44 p.

Akcelik R. (2019). Sidra intersection features. Technical Note. Retrieved from: http://www.sidrasolutions.com/Cms_Data/Contents/SIDRA/Media/ProductDocumentation/SIDRA%20INTERSECTION%20Features_Jun2019.pdf. (accessed: 03.04.2020).

Guide to Traffic Management. Part 6 Intersections, Interchanges and Crossings. (2017). Sydney: Austroads.

Teply S., Allingham D.I., Richardson D.B., Stephenson B.W. (2008). Canadian Capacity Guide for Signalized Intersections. Ottawa: Institute of Transportation Engineers.

Smith W.L. (1955). Regenerative Stochastic Processes. Mathematical, Physical and Engineering Sciences. Proceedings of the Royal Society A, 232(1188). 6–31.

Kolii O. (2017). Ratsionalne roztashuvannia zupynochnykh punktiv avtobusnykh ta troleibusnykh marshrutiv vidnosno rehulovanykh perekhrest [Rational location of stops of bus and trolley bus routes with respect to regulated intersections] (Ph.D.). KhNAHU. Retrieved from: https://dspace.khadi.kharkov.ua/dspace/handle/123456789/2284. (accessed: 03.04.2020). [in Ukrainian]

Gorbachov P., Voronkov A., Kolij A. (2013). Parametry dvizhenija marshrutnogo avtomobil'nogo passazhirskogo transporta v central'noj chasti g. Har'kova [Parameters of Motion of Route Motor Passenger Transport in Kharkiv Downtown]. Bulletin of KhNAHU. 60. [in Russian]

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-07-03

Як цитувати

Minh, V. D., Horbachov, P., Kolii, O., & Svichynskyi, S. (2020). Розподіл потоків індивідуального автотранспорту в міських мережах на основі затримок на перехрестях. Автомобільний транспорт, (46), 47. https://doi.org/10.30977/AT.2219-8342.2020.46.0.47

Номер

Розділ

ТРАНСПОРТНІ СИСТЕМИ