ОПТИМІЗАЦІЯ ПЛАНЕТАРНОЇ ПЕРЕДАЧІ БОРТОВОГО РЕДУКТОРА З ВИКОРИСТАННЯМ МЕТОДУ ДИФЕРЕНЦІАЛЬНОЇ ЕВОЛЮЦІЇ

Автор(и)

  • Viktor Klitnoy Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», вул. Кирпичова, м. Харків, 261002,Україна
  • Volodymyr Klitnoi Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», вул. Кирпичова, м. Харків, 261002,Україна
  • Philip Batrak Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», вул. Кирпичова, м. Харків, 261002,Україна

DOI:

https://doi.org/10.30977/AT.2219-8342.2020.47.0.15

Ключові слова:

планетарна передача, оптимізація, алгоритм диференціальної еволюції

Анотація

На основі проведеного аналізу наукових публікацій з багатоцільової оптимізації планетарних передач для завдання модернізації конструкції бортової коробки передач з великою кількістю змінних конструкції та умов обмеження вибрано алгоритм оптимізації, побудований на базі алгоритму диференціальної еволюції. Здійснено оптимізацію планетарної передачі бортового редуктора танка Т-64 з використанням алгоритму методу диференціальної еволюції. Використання отриманої конструкції планетарної передачі дозволяє знизити навантаження на елементи коробки передач та зберегти габаритні розміри й конструктивні особливості бортового редуктора.

Біографії авторів

Viktor Klitnoy, Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», вул. Кирпичова, м. Харків, 261002,Україна

к.т.н., проф. каф. деталей машин та мехатронних систем

Volodymyr Klitnoi, Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», вул. Кирпичова, м. Харків, 261002,Україна

к.т.н., доц. каф. деталей машин та мехатронних систем

Philip Batrak, Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», вул. Кирпичова, м. Харків, 261002,Україна

студент

Посилання

Chernyshev V. L., Ostapchuk Y. A., Shipulin A. A. Issledovanie dinamiki silovoy peredachi tanka T-64A v rezhimah razgona i tormozheniya na suhoy gruntovoy doroge [Study of the dynamics of the transmission of the T-64A tank in the modes of acceleration and braking on a dry dirt road.] Vіsnik NTU «HPІ». 2013. № 41 (1014). P. 162–173.

Klitnoi V, Gaydamaka A. On the problem of vibration protection of rotor systems with elastic adaptive elements of quasi-zero stiffness. Diagnostyka. 2020. 21(2). P. 69–75.

Edmund S. Maputi, Rajesh Arora Design optimization of a three-stage transmission using advanced optimization techniques. Int. J. Simul. Multidisci. Des. Optim. 2019. 10. A8. P. 1–11.

Design, load analysis and optimization of compound epicyclic gear trains / Dilawer S., Abdul Md., Junaidi R., Mehdi S. American journal of engineering research. 2013. 02. P. 146–153.

Simionescu P. A., Beale D. G., Dozier G. V. Teeth-number synthesis of an automatic planetary transmission using evolutionary computation. Proceedings of the ASME 2004 International Design Engineering Technical Conferences and Computers and Information in Engineering Conference. Vol 2: 28th Biennial Mechanisms and Robotics Conference, Parts A and B. Salt Lake City. Utah. USA. September 28 – October 2. 2004. P. 291–298.

Epicyclic gear train parametric design based on the multi-objective fuzzy optimization method / Zhang N., Cao Y., Du J., Li Q. Advances in Computer Science Research. 2016. Vol 64. P. 73–79.

Design and numerical analysis of optimized planetary gear box / Nandeppagoudar S. B., Shaikh S. N., Gote S. R., More S. P. IOSR Journal of Mechanical and Civil Engineering. 2017. Vol. 17. P. 05–11.

Qimin X., Qili X. Study on optimal design of planetary gear reducer based on particle swarm algorithm and matlab. Sixth International Conference on Semantics, Knowledge and Grids. Beijing, 2010. P. 391–394.

Rahmani T., Rao Y.V.D. Synthesis and analysis of planetary gear trains using genetic algorithm. 2014 3rd International Conference on Eco-friendly Computing and Communication Systems, Mangalore. 2014. P. 293–294.

Wu J. B., Shu L., Cheng H. M. The optimal design of multi-level planetary gear reducer. Advanced Materials Research. Vol. 139–141. Trans Tech Publications. Oct. 2010. P. 1308–1311.

Daoudi K., Boudi E.M., Abdellah M. Genetic approach for multiobjective optimization of epicyclical gear train. Mathematical Problems in Engineering. 2019. P.1–10.

Buiga O. A 2K-h single-row planetary gearbox optimal design with genetic algorithms. Advanced Engineering Forum. Vol. 8–9. Trans Tech Publications. June 2013. P. 389–396.

Wang, Z. K., Zheng, Y. L. The program and optimal design of planetary gear based on differential evolution algorithm. Advanced Materials Research. Vol. 482–484. Trans Tech Publications. Feb. 2012. P. 2438–2441.

Chen T., Zhang Z., Chen D., Li Y. The optimization of two-stage planetary gear train based on mathmatica. Pervasive computing and the networked world. ICPCA/SWS 2012. Lecture notes

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-12-18

Як цитувати

Klitnoy, V., Klitnoi, V., & Batrak, P. (2020). ОПТИМІЗАЦІЯ ПЛАНЕТАРНОЇ ПЕРЕДАЧІ БОРТОВОГО РЕДУКТОРА З ВИКОРИСТАННЯМ МЕТОДУ ДИФЕРЕНЦІАЛЬНОЇ ЕВОЛЮЦІЇ. Автомобільний транспорт, (47), 15. https://doi.org/10.30977/AT.2219-8342.2020.47.0.15

Номер

Розділ

АВТОТРАНСПОРТНІ ЗАСОБИ