ТЕОРЕТИЧНЕ ДОСЛІДЖЕННЯ РОЗГОНУ АВТОМОБІЛЯ

Автор(и)

  • Сергей Петрович Пожидаев Национальный научный центр «Институт механизации и электрификации сельского хозяйства», Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.30977/AT.2219-8342.2018.42.0.43

Ключові слова:

автомобіль, розгін, швидкість, потужність, цикловий КПД при розгоні

Анотація

Існуюча методика теоретичного визначення часу розгону автомобіля до заданої швидкості руху є складною і має всього лише
демонстраційний характер. Внаслідок цього теорія автомобіля не може ні підтвердити, ні спростувати числові значення часу розгону автомобілів, які надаються заводами-виробниками. Метою роботи є побудова найбільш простих розрахункових співвідношень, що дають опис основних характеристик процесу розгону автомобіля «в цілому». Вона досягнута шляхом розгляду процесу розгону автомобіля в енергетичному просторі при абстрагуванні від максимально можливої кількості другорядних факторів. Як вихідне положення було прийнято, що мірою корисного ефекту при розгоні автомобіля на горизонтальній дорозі є його кінетична енергія. Розгін розглядався як процес «накачування» автомобіля кінетичною енергією, в яку перетворюється деяка частина механічної роботи, що виконується двигуном. Завдяки цьому отримано гранично прості співвідношення, що характеризують найбільш загальні закономірності процесу розгону автомобіля. Встановлено, що для оцінки енергетичної ефективності автомобілів у процесі розгону необхідно і достатньо значень всього чотирьох ключових змінних – заданої швидкості руху, часу розгону до неї, номінальної потужності двигуна і маси автомобіля. Встановлено, що час розгону автомобілів до заданої швидкості є прямо пропорційною функцією від питомої маси автомобіля. Це дозволяє відмовитися від прий­нятого в наш час більш складного уявлення часу розгону у вигляді гіперболічної функції від питомої потужності автомобіля. Визначено середні значення енергетичного циклового ККД при розгоні ряду легкових і вантажних автомобілів. Вони дають можливість оцінювати достовірність значень часу розгону автомобілів, що надаються заводами-виробниками. Отримані результати є справедливими для будь-якого транспортного засобу, сила інерції якого (в його поступальному русі) є домінуючою в порівнянні з іншими силами, які протидіють розгону

Біографія автора

Сергей Петрович Пожидаев, Национальный научный центр «Институт механизации и электрификации сельского хозяйства»

Національний науковий центр «Інститут механізації та електрифікації сільського господарства»

Посилання

Bogdanović, V., Ruškić, N, Papić, Z. (2013). Тhe research of vehicle acceleration at signalized intersections. Promet – Traffic&Transportation, 25, 1, 33-42. Available at: http://fpz.unizg.hr /trafic/index.php/ PROMTT/article/viewFile/1245/ 1035.

Karabtsev, V.S., Valeyev, D.KH. (2004). Raschetnaya otsenka dinamicheskikh kharakteristik gruzovykh ATS [Estimated estimation of dynamic characteristics of cargo]. Avtomobilnaya promyshlennost - Automobile industry, 4, 7-9 [in Russian].

Bokare, P.S., Maurya, A.K. (2017). Acceleration-Deceleration Behaviour of Various Vehicle Types // Transportation Research Procedia Volume 25, 4733-4749.

Pozhidayev, S.P. (2013). Ekspress-otsenka dinamicheskikh svoystv avtomobiley [Express assessment of the dynamic properties of cars]. Avtomobilnaya promyshlennost - Automobile industry, 9. 8-9 [in Russian].

Kal'kulyator dlya otsenki vremeni razgona avtomobiley do 60 mil' v chas [Calculator for estimating the acceleration time of vehicles up to 60 miles per hour]. www.carspecs.us. Available at – https:// www.carspecs.us/ cal-culator/0-60.

Podrigalo, M.A., Podrigalo, N.M., Fayst, V.L. (2008). Moshchnost' dvigatelya i KPD avtomobilya pri razgone [Engine power and efficiency of the car during acceleration]. Avtomobilnaya promyshlennost - Automobile industry, 8, 12-16 [in Russian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-06-01

Як цитувати

Пожидаев, С. П. (2018). ТЕОРЕТИЧНЕ ДОСЛІДЖЕННЯ РОЗГОНУ АВТОМОБІЛЯ. Автомобільний транспорт, (42), 43. https://doi.org/10.30977/AT.2219-8342.2018.42.0.43

Номер

Розділ

АВТОТРАНСПОРТНІ ЗАСОБИ