МЕХАНІЗМ КЕРУВАННЯ ЗЧЕПЛЕННЯМ З КОМПЕНСАЦІЄЮ ЗНОСУ ФРИКЦІЙНИХ НАКЛАДОК. АНАЛІЗ ВЛАСТИВОСТЕЙ І ЕФЕКТИВНОСТІ ВИКОРИСТАННЯ

Автор(и)

  • Iu. A. Riabukha Харківський національний автомобільно-дорожній університет, Україна
  • N. G. Mikhalevich Харківський національний автомобільно-дорожній університет, Україна
  • E. M. Voronova Харківський національний автомобільно-дорожній університет, Україна
  • A. A. Yarita Харківський національний автомобільно-дорожній університет, Україна
  • V. I. Klimenko Харківський національний автомобільно-дорожній університет, Україна
  • A. N. Kolbasov Харківське конструкторське бюро з машинобу-дування ім. О.О. Морозова, Україна

DOI:

https://doi.org/10.30977/AT.2219-8342.2018.43.0.26

Ключові слова:

ПГУ, зменшення металоємності, механізм компенсації зносу фрикційних накладок, економія палива, зменшення споживання стисненого повітря

Анотація

У сучасних умовах конкуренції багато уваги приділяється комфорту керування автомобілем. Керування агрегатами трансмісії не виняток. Застосування зчеплень з системою компенсації зносу фрикційних накладок дозволяє не тільки підвищити комфорт, за рахунок збереження стабільного зусилля на педалі, а й підвищити експлуатаційні характеристики зчеплення. У статті виконано порівняльний аналіз традиційної конструкції ПГУ і конструкції, яка має механізм компенсації зносу фрикційних накладок зчеплення. У якості компенсатора зносу фрикційних накладок зчеплення використовується телескопічний шток із замкнутою порожниною, яка заповнюється через зворотний клапан гальмівною рідиною. При зносі фрикційних накладок зчеплення рідина має можливість повільно витікати із замкнутої порожнини штока за рахунок негерметичності зворотного клапана. Позитивною особливістю є можливість реалізувати запропоновану конструкцію в рамках традиційного конструктивного виконання пневмогідропідсилювача без зміни базових деталей. В результаті застосування запропонованої конструкцій очікується отримати такі позитивні якості як зменшення маси і матеріаломісткості виробу, збереження високої швидкодії зчеплення, незалежно від ступеня зносу фрикційних накладок, зменшення витрат повітря в експлуатації (і, як наслідок, зменшення витрат палива), зменшення габаритних розмірів ПГУ. Для підтвердження нових якостей розрахована витрата повітря і палива при експлуатації обох конструкцій на типовому міському маршруті у складі маршрутного автобуса. Під час розрахунку враховані виключення зчеплення необхідні під час розгону після кожної зупинки та проїзду світлофора. Дано посилання на дослідження швидкодії механізму керування зчепленням із зношеними і не зношеними накладками зчеплення. Проаналізовано властивості пропонованої конструкції ПГУ з механізмом компенсації зносу фрикційних накладок зчеплення і показаний ефект не тільки при виготовленні даної конструкції, але і від застосування даної конструкції в експлуатації, який виражається в економії палива.

Біографії авторів

Iu. A. Riabukha, Харківський національний автомобільно-дорожній університет

аспірант

N. G. Mikhalevich, Харківський національний автомобільно-дорожній університет

канд. техн. наук, доц.

E. M. Voronova, Харківський національний автомобільно-дорожній університет

доцент

A. A. Yarita, Харківський національний автомобільно-дорожній університет

канд. техн. наук, асистент

V. I. Klimenko, Харківський національний автомобільно-дорожній університет

канд. техн. наук, проф.

A. N. Kolbasov, Харківське конструкторське бюро з машинобу-дування ім. О.О. Морозова

канд. техн. наук, інженер дослідник

Посилання

The self-adjusting clutch. Electronic resource. URL:http://systemsauto.ru/coupling/selfadjusting_clutch.html(Last accessed: 20.06.17)

Yarita А. А. The influence of the friction lining wear on the clutch control electropneumatic machine response speed Odes’kyi Politechnichnyi Universytet. Pratsi. Scientific, science and technology collected articles. 2014. Issue 1(43).P. 292 − 296.

Yarita А. А. The improvement of the full-size cars and buses electropneumatic clutch drive: Candidate of engineering sciences thesis.: 05.22.02 / library of Kharkiv National Automobile and Highway University. Kharkiv, 2017.

Single- and twin-cylinder compressors. Electronic resource. URL:http:// http://inform.wabcoauto.сom/intl/pdf/820/00/33/8200100333.pdf (Last accessed: 20.06.17)

Zakharik Yu. M. The actuating units of the manual transmissions automatic control systems Gruzovik. 2009. №.4. P. 15-24.

Zakharik Yu. M. The modernized clutch drive dynamics Gruzovik. 2003. №.5. P. 13-14.

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-12-15

Як цитувати

Riabukha, I. A., Mikhalevich, N. G., Voronova, E. M., Yarita, A. A., Klimenko, V. I., & Kolbasov, A. N. (2018). МЕХАНІЗМ КЕРУВАННЯ ЗЧЕПЛЕННЯМ З КОМПЕНСАЦІЄЮ ЗНОСУ ФРИКЦІЙНИХ НАКЛАДОК. АНАЛІЗ ВЛАСТИВОСТЕЙ І ЕФЕКТИВНОСТІ ВИКОРИСТАННЯ. Автомобільний транспорт, (43), 26. https://doi.org/10.30977/AT.2219-8342.2018.43.0.26

Номер

Розділ

АВТОТРАНСПОРТНІ ЗАСОБИ