ОРГАНІЗАЦІЯ ДІЛОВОЇ ГРИ ЯК ІНТЕРАКТИВНОГО МЕТОДУ НАВЧАННЯ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ СТУДЕНТІВ ТРАН-СПОРТНИХ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ ВНЗ

Автор(и)

  • Oksana Mykolaivna Makoviei Національний аерокосмічний університет (Харківський авіаційний інститут), Україна

DOI:

https://doi.org/10.30977/AT.2219-8342.2018.43.0.118

Ключові слова:

сучасні методи навчання, ділова гра, функції ділової гри, методичне забезпечення ділових ігор, організація ділової гри

Анотація

Визначено сутність, специфіку та методичне забезпечення ділових ігор як важливою формою навчання студентів іншомовному спілкуванню у вищій школі нефілологічного профілю. Досліджено специфіку методичного забезпечення ділової гри, що  передбачає наявність навчально-наукових і проектних матеріалів, зміст і мету проведення гри з іноземної мови, а також  психолого-соціологічний характер студентської аудиторії. Зазначається, що ділова гра  може допомогти досягненню навчальних, виховних і розвивальних цілей у колективній діяльності студентів-нефілологів у процесі навчання іноземної мови. З’ясовано чинники, зокрема складність й актуальність навчального матеріалу, базовий рівень знань студентів нефілологічного профілю, професійно-орієнтований характер фаху студентів, специфіку їхнього світогляду тощо, що дозволяють детально підготувати й провести ділову гру. Стаття містить аналіз передбачуваної  ефективності проведення в студентській аудиторії ділових ігор, підкреслюється їх пізнавальний, виховний, розвивальний, колегіальний  характер й психологічні аспекти, за якими визначається навчальна корисність і дидактична доцільність ділових ігор. Окремо підкреслено, що комплектація рольових функцій тих, хто беруть участь у грі, має адекватно віддзеркалювати професійні й соціально-особистісні відносини, характерні для професійної діяльності, змодельованої у грі. У статті сфокусовано значну увагу неоднозначність і невизначеності результатів гри, що забезпечують її проблемний характер і виявляють здібності та вольові якості гравців. Правильна організація гри допомагає студентам здійснювати  діяльність, що є фаховою за напрямом, проте ця діяльність виступає як навчальна і методична виправдана за своїми результатами та загальним пізнавальним змістом. У процесі підготовки ділової гри, проведення  й обговорення її результатів кожен учасник має змогу для самоствердження і самовдосконалення своїх знань, умінь і навичок

Біографія автора

Oksana Mykolaivna Makoviei, Національний аерокосмічний університет (Харківський авіаційний інститут)

асистент кафедри іноземних мов

Посилання

Verbytsʹkyi A. A. (1990). Metodychni rekomendatsiyi dlya provedennya dilovykh ihor [Methodical recommendations for conducting business games]. Pidruch. dlya stud. vuziv, za red. V.I. Borisova. Moskva [in Russian].

Drozdova I. P. (2010). Naukovi osnovy formuvannya ukrayinsʹkoyi profesiynoyi movy dlya studentiv nefilolohichnykh fakulʹtetiv vyshchykh navchalʹnykh zakladiv: [Scientific fundamentals of formatting the Ukrainian professional communication of students of non-philological faculties of higher educational institutions]. Monohrafiya. Harkiv, KSAME [in Ukrainian].

Nikolayeva S. Yu. (1999). Metodyka navchannya inozemnykh mov u serednikh navchalʹnykh zakladakh: [Methods of teaching foreign languages in secondary schools: Manual for students of higher educational institutions]. Pidruch. dlya stud. vuziv, za red. K. I. Onyshchenko. K.: Lenvit [in Ukrainian].

Livingstone C. (1983). Role-play in language learning/C. Livingstone. London.

Makovyey R.H. (2017). Samostiyna robota yak forma navchalʹnoho protsesu u VNZ dlya rozvytku inshomovnoho profesiynoho movlennya studentiv transportnykh spetsialʹnostey [The independent work as a form of the educational process at the university for the development of foreign language professional communication of students of transport specialties]. Naukovi zapysky Berdyansʹksʹkoho derzhavnoho pedahohichnoho universytetu. Seriya: Pedahohichni nauky. Berdyansʹk: Vydavnytstvo P. P. Lysenko. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-12-15

Як цитувати

Makoviei, O. M. (2018). ОРГАНІЗАЦІЯ ДІЛОВОЇ ГРИ ЯК ІНТЕРАКТИВНОГО МЕТОДУ НАВЧАННЯ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ СТУДЕНТІВ ТРАН-СПОРТНИХ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ ВНЗ. Автомобільний транспорт, (43), 118. https://doi.org/10.30977/AT.2219-8342.2018.43.0.118

Номер

Розділ

ЗАГАЛЬНІ ПИТАННЯ АВТОМОБІЛЬНОГО ТРАНСПОРТУ