ОРГАНІЗАЦІЯ ДІЛОВОЇ ГРИ ЯК ІНТЕРАКТИВНОГО МЕТОДУ НАВЧАННЯ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ СТУДЕНТІВ ТРАН-СПОРТНИХ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ ВНЗ
DOI:
https://doi.org/10.30977/AT.2219-8342.2018.43.0.118Ключові слова:
сучасні методи навчання, ділова гра, функції ділової гри, методичне забезпечення ділових ігор, організація ділової гриАнотація
Визначено сутність, специфіку та методичне забезпечення ділових ігор як важливою формою навчання студентів іншомовному спілкуванню у вищій школі нефілологічного профілю. Досліджено специфіку методичного забезпечення ділової гри, що передбачає наявність навчально-наукових і проектних матеріалів, зміст і мету проведення гри з іноземної мови, а також психолого-соціологічний характер студентської аудиторії. Зазначається, що ділова гра може допомогти досягненню навчальних, виховних і розвивальних цілей у колективній діяльності студентів-нефілологів у процесі навчання іноземної мови. З’ясовано чинники, зокрема складність й актуальність навчального матеріалу, базовий рівень знань студентів нефілологічного профілю, професійно-орієнтований характер фаху студентів, специфіку їхнього світогляду тощо, що дозволяють детально підготувати й провести ділову гру. Стаття містить аналіз передбачуваної ефективності проведення в студентській аудиторії ділових ігор, підкреслюється їх пізнавальний, виховний, розвивальний, колегіальний характер й психологічні аспекти, за якими визначається навчальна корисність і дидактична доцільність ділових ігор. Окремо підкреслено, що комплектація рольових функцій тих, хто беруть участь у грі, має адекватно віддзеркалювати професійні й соціально-особистісні відносини, характерні для професійної діяльності, змодельованої у грі. У статті сфокусовано значну увагу неоднозначність і невизначеності результатів гри, що забезпечують її проблемний характер і виявляють здібності та вольові якості гравців. Правильна організація гри допомагає студентам здійснювати діяльність, що є фаховою за напрямом, проте ця діяльність виступає як навчальна і методична виправдана за своїми результатами та загальним пізнавальним змістом. У процесі підготовки ділової гри, проведення й обговорення її результатів кожен учасник має змогу для самоствердження і самовдосконалення своїх знань, умінь і навичокПосилання
Verbytsʹkyi A. A. (1990). Metodychni rekomendatsiyi dlya provedennya dilovykh ihor [Methodical recommendations for conducting business games]. Pidruch. dlya stud. vuziv, za red. V.I. Borisova. Moskva [in Russian].
Drozdova I. P. (2010). Naukovi osnovy formuvannya ukrayinsʹkoyi profesiynoyi movy dlya studentiv nefilolohichnykh fakulʹtetiv vyshchykh navchalʹnykh zakladiv: [Scientific fundamentals of formatting the Ukrainian professional communication of students of non-philological faculties of higher educational institutions]. Monohrafiya. Harkiv, KSAME [in Ukrainian].
Nikolayeva S. Yu. (1999). Metodyka navchannya inozemnykh mov u serednikh navchalʹnykh zakladakh: [Methods of teaching foreign languages in secondary schools: Manual for students of higher educational institutions]. Pidruch. dlya stud. vuziv, za red. K. I. Onyshchenko. K.: Lenvit [in Ukrainian].
Livingstone C. (1983). Role-play in language learning/C. Livingstone. London.
Makovyey R.H. (2017). Samostiyna robota yak forma navchalʹnoho protsesu u VNZ dlya rozvytku inshomovnoho profesiynoho movlennya studentiv transportnykh spetsialʹnostey [The independent work as a form of the educational process at the university for the development of foreign language professional communication of students of transport specialties]. Naukovi zapysky Berdyansʹksʹkoho derzhavnoho pedahohichnoho universytetu. Seriya: Pedahohichni nauky. Berdyansʹk: Vydavnytstvo P. P. Lysenko. [in Ukrainian].