ДОСЛІДЖЕННЯ ЕФЕКТУ ТЕПЛОВОГО ОСТРОВА В МІСТІ ХАРКІВ

Автор(и)

  • Andrii Rogovyi Харківський національний автомобільно-дорожній університет, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.30977/AT.2219-8342.2019.44.0.72

Ключові слова:

тепловий міський острів, теплоперенесення, міська забудова, модель турбулентності, сонячна радіація

Анотація

На основі числового моделювання рівнянь течії повітря, рівнянь теплоперенесення з урахуванням сонячної радіації досліджено прояви ефекту «теплового міського острова» на прикладі ділянки міської забудови м. Харкова. Отримано показники зміни температури повітря в різний час протягом доби

Біографія автора

Andrii Rogovyi, Харківський національний автомобільно-дорожній університет

д.т.н., проф. кафедри теоретичної механіки та гідравліки

Посилання

Blocken B. (2015) Computational Fluid Dynamics for urban physics: Importance, scales, possibilities, limitations and ten tips and tricks towards accurate and reliable simulations. Building and Environment, 91, 219–245.

Solodov V.G., Avershin A.G. (2018) Model' perenosa atmosfernykh zagryaznenii v polose nasazhdenii vozle avtomobil'noi dorogi [Model of atmospheric pollution transfer in the belt of plantings near the highway]. Avtomobil' i elektronika. Sovremennye tekhnologii, 13, 98-107. http://veit.khadi.kharkov.ua/article/view/

/150287 [in Russian].

Solodov V.G., Avershin A.G. (2018) Perenos primesi v prizemnom sloe avtomobil'noi dorogi v usloviyakh bokovoi vetrovoi epyury [The transfer of impurities in the surface layer of the road in the conditions of the lateral wind epure]. Naukovi pratsi Mizhnarodnoyi naukovo-praktychnoyi konferentsiyi «Novitni tekhnolohiyi rozvytku avtomobil'noho transportu», 16-19 zhovtnya 2018 r., m. Kharkiv. Kharkiv: «FORT», 325–328 [in Russian].

Hedquist B.C., Brazel A.J. (2014) Seasonal variability of temperatures and outdoor human comfort in Phoenix, Arizona, USA. Building and Environment, 72, 377–388.

Toparlar, Y., Blocken, B., Maiheu, B., Van Heijst, G. J. F. (2017) A review on the CFD analysis of urban microclimate. Renewable and Sustainable Energy Reviews, 80, 1613–1640.

Garssen J., Harmsen C., Beer J. (2005) The effect of the summer 2003 heat wave on mortality in the Netherlands. Eurosurveillance, 10 (7–9), 165–167.

Yang, X., Li, Y., Luo, Z., & Chan, P. W. (2017) The urban cool island phenomenon in a high-rise high-density city and its mechanisms. International Journal of Climatology, 37 (2), 890–904.

Arnfield A. J. (2003) Two decades of urban climate research: a review of turbulence, exchanges of energy and water, and the urban heat island. International journal of climatology, 23 (1), 1–26.

Oke, T. R., Johnson, G. T., Steyn, D. G., & Watson, I. D. (1991) Simulation of surface urban heat islands under ‘ideal’conditions at night Part 2: Diagnosis of causation. Boundary-Layer Meteorology, 56 (4), 339–358.

Georgakis C., Zoras S., Santamouris M. (2014) Studying the effect of «cool» coatings in street urban canyons and its potential as a heat island mitigation technique. Sustainable Cities and Society, 13, 20–31.

Rosenfeld, A. H., Akbari, H., Romm, J. J., & Pomerantz, M. (1998) Cool communities: strategies for heat island mitigation and smog reduction. Energy and Buildings, 28(1), 51–62.

Mochida A., Lun I. Y. F. (2008) Prediction of wind environment and thermal comfort at pedestrian level in urban area. Journal of wind engineering and industrial aerodynamics, 96 (10–11), 1498–1527.

Offerle, B., Grimmond, C. S. B., Fortuniak, K., Kłysik, K., & Oke, T. (2006) Temporal variations in heat fluxes over a central European city centre. Theoretical and applied climatology, 84 (1–3), 103–115.

Mei, S. J., Hu, J. T., Liu, D., Zhao, F. Y., Li, Y., Wang, H. Q. (2018) Thermal buoyancy driven canyon airflows inside the compact urban blocks saturated with very weak synoptic wind: Plume merging mechanism. Building and Environment, 131, 32–43.

Chernetskaya-Beletskaya N., Rogovyi A., Shvornikova A., Baranov I., Miroshnikova M., Bragin N. (2018) Study on the coal-water fuel pipeline transportation taking into account the granulometric composition parameters. International Journal of Engineering & Technology, (4.3), 240–245.

Syomin D.O., Rogovyi A.S. (2011) Matematicheskoe modelirovanie rabochikh protsessov bezrotornykh tsentrobezhnykh nasosov [Mathematical modeling of centrifugal

pump without a rotor working process]. Visnyk SNU im. V.Dalya. Luhans'k, 5 (159 Ch.1), 338–344 [in Russian].

Menter F.R. (1994) Two-Equation Eddy-Viscosity Turbulence Models for Engineering Applications. AIAA Journal, 32(8), 1598–1605.

Rogovyi A. (2018) Energy performances of the vortex chamber supercharger. Energy, 163, 52–60.

Menter F.R. (1993) Zonal Two Equation k-ω Turbulence Models for Aerodynamic Flows. AIAA Paper, 2906–2920.

Rogovyi A. (2016) Use of detached-eddy simulation method (DES) in calculations of the swirled flows in vortex apparatuses. Teka Komisji Motoryzacji i Energetyki Rolnictwa, 16(3), 57–62.

Rogovyi A., Khovanskyy S. (2017) Application of the similarity theory for vortex chamber superchargers. IOP Conf. Series: Materials Science and Engineering, 233, 012011.

Tominaga, Y., Mochida, A., Yoshie, R., Kataoka, H., Nozu, T., Yoshikawa, M., Shirasawa, T. (2008) AIJ guidelines for practical applications of CFD to pedestrian wind environment around buildings. Journal of wind engineering and industrial aerodynamics, 96 (10–11), 1749–1761.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-05-31

Як цитувати

Rogovyi, A. (2019). ДОСЛІДЖЕННЯ ЕФЕКТУ ТЕПЛОВОГО ОСТРОВА В МІСТІ ХАРКІВ. Автомобільний транспорт, (44), 72. https://doi.org/10.30977/AT.2219-8342.2019.44.0.72

Номер

Розділ

ЗАГАЛЬНІ ПИТАННЯ АВТОМОБІЛЬНОГО ТРАНСПОРТУ