Анализ методов определения коэффициента сопротивления качению колёс автомобиля

Автор(и)

  • Valery Klimenko Харківський національний автомобільно- дорожній університет (ХНАДУ), 61002, Україна, м. Харків, вул. Ярослава Мудрого, 25, Україна
  • Serhii Shuklinov Харківський національний автомобільно- дорожній університет (ХНАДУ), 61002, Україна, м. Харків, вул. Ярослава Мудрого, 25, Україна
  • Dmytro Leontiev Харківський національний автомобільно- дорожній університет (ХНАДУ), 61002, Україна, м. Харків, вул. Ярослава Мудрого, 25, Україна
  • Anton Gubin Харківський національний автомобільно- дорожній університет (ХНАДУ), 61002, Україна, м. Харків, вул. Ярослава Мудрого, 25, Україна

DOI:

https://doi.org/10.30977/AT.2219-8342.2020.46.0.33

Ключові слова:

опір коченню, коефіцієнт опору коченню, початок руху, підйом, автомобіль

Анотація

Під час дослідження робочих процесів автоматичних або автоматизованих систем, які допомагають водієві зрушити транспортний засіб з місця, особливо на підйомі, необхідно врахувати сили опору коченню його коліс, але, як показав аналіз науково-технічної літератури, це питання не є однозначним і вимагає проведення аналізу методів розрахунку величин коефіцієнтів опору коченню автомобільних коліс, на основі якого стало можливим обрання методу розрахунку, який дозволяє виконати якісне моделювання моменту початку руху транспортного засобу з місця на підйомі. Метою роботи є визначення раціонального методу розрахунку коефіцієнта опору коченню автомобільного колеса на основі аналізу різних методів та підходів щодо визначення коефіцієнта опору коченню коліс автомобіля. Під час дослідження були проаналізовані аналітичні та емпіричні методи визначення коефіцієнта опору коченню та зроблені висновки щодо можливості використання окремих методів під час дослідження робочих процесів автомобільного колеса, пов’язаних із початком руху транспортного засобу на підйом. Результати цієї роботи можуть бути використані для розширення інформативної складової курсів навчання студентів та аспірантів за автомобільними спеціальностями, оскільки стаття носить оглядовий характер. Матеріали публікації можуть бути також використані для подальшого узагальнення та систематизації інформації з цього питання, враховуючи безперервний розвиток і вдосконалення теоретичних питань з теорії автомобіля і методів розрахунку, необхідних для проектування сучасних автоматичних або автоматизованих систем, які керують процесом початку руху транспортного засобу, в тому числі й на підйомі.

Біографії авторів

Valery Klimenko, Харківський національний автомобільно- дорожній університет (ХНАДУ), 61002, Україна, м. Харків, вул. Ярослава Мудрого, 25

доктор технічних наук, завідувач кафедри автомобілів ім. А.Б. Гредескула

Serhii Shuklinov, Харківський національний автомобільно- дорожній університет (ХНАДУ), 61002, Україна, м. Харків, вул. Ярослава Мудрого, 25

доктор технічних наук, професор кафедри автомобілів ім. А. Б. Гредескула

Dmytro Leontiev, Харківський національний автомобільно- дорожній університет (ХНАДУ), 61002, Україна, м. Харків, вул. Ярослава Мудрого, 25

кандидат технічних наук, доцент кафедри автомобілів ім. А. Б. Гредескула

Anton Gubin, Харківський національний автомобільно- дорожній університет (ХНАДУ), 61002, Україна, м. Харків, вул. Ярослава Мудрого, 25

аспірант каф. автомобілів ім. А. Б. Гредескула

Посилання

Grishkevich A. I. (1986) Avtomobili. Teorija: Uchebnik dlja vuzov [Cars: Theory. Textbook for higher schools]. Vysshaja shkola. Minsk. Book. [in Russian].

Litvinov A. S., Farobin Ja. E. (1989) Avtomobil. Teorija jekspluatacionnyh svojstv [Car. Theory of operation features]. Mashinostroenie. Moskva. Book. [in Russian].

Birulja A. K. (1948) Proektirovanie avtomobil'nyh dorog [Moto roads designing]. Dorizdat. Moskva. Book. [in Russian].

Ivankina O. P., Lebedev B. S. (2015) K voprosu ob opredelenii kojefficienta soprotivlenija kacheniju [On the problem of determining rolling resistance coefficient]. Nauchnyj zhurnal Novainfo. .ru. Grjzovetc. 33. 57−59 [in Russian].

Zotov V. M. (2013) Opredelenie kojefficienta soprotivlenija kacheniju avtomobil'nogo kolesa, dvizhushhegosja v rezhime tormozhenija. [Determination of coefficient of rolling resistance for a car wheel moving in braking mode]. Izvestija Nizhnevolzhskogo agrouniversitetskogo kompleksa: nauka i vysshee professional'noe obrazovanie. 1 (29). 190-195 [in Russian].

Shuklinov S. N., Verbickij V. I., Uzhva A. V., Gubin A. V. (2019) Modelirovanie kojefficienta soprotivlenija kacheniju pri troganii avtomobilja s mesta [Modeling rolling resistance coefficient at the start]. Materialy Mezhdunarodnoj nauchnoprakticheskoj konferencii. Kharkov. 1. 120−124 [in Russian].

Gudkov V. V., Sokol P. A. (2012) Processy vzaimo-dejstvija avtomobil'nyh shin s opornoj poverhnost'ju [Processes of car tires interaction with the bearing surface]. Vestnik Voronezhskogo gosudarstvennogo tehnicheskogo universiteta. Voronezh. 2 (44). 88–91 [in Russian].

Chudakov E. A. (1950) Teorija avtomobilja. [Theory of cars]. Mashgiz. Moskva. Book. [in Russian].

Petrushov V.A. i dr. (1975) Soprotivlenie kacheniju avtomobilej i avtopoezdov [Rolling resistance of cars and motor trains]. Mashinostroenie. Moskva. Book. [in Russian].

Bekman V. V. (1967) Gonochnye avtomobili [Racing cars]. Mashinostroenie, Leningrad [in Russian].

Gashuk P. (2018) Avtomobil. Teoriya kolisnogo rushiya [Car. Theory of Wheel Propulsion]. Kondor. Kiyiv. [in Ukraine].

Antonov A. S., Kononovich Yu. A., Magidovich E. I., Prozorov V. S. (1970) Armejskie avtomobili: Teoriya [Army vehicles: Theory]. Voenizdat. Moskva. [in Russian].

Knoroz V. I., Klennikov E. V., Petrov I. P. i dr. (1976) Rabota avtomobilnoj shiny [How car tire works]. Transport. Moskva. [in Russian].

Wong J. Y. (2001) Theory of ground vehicles. Canada, Carleton University Ottawa.

Efremov I. S. (1969) Trollejbusy (teoriya, konstrukciya i raschet):Uchebnik dlya vuzov [Trolleybuses (theory, design and calculation)]. Vysshaya shkola. Moskva. [in Russian].

Pauwelussen J., Dalhuijsen W., Merts M. (2007) Tyre dynamics, tyre as a vehicle component. Rolling resistance. Virtual Education in Rubber Technology (VERT), HAN University.

SAE J2452_201707. Stepwise Coastdown Methodology for Measuring Tire Rolling Resistance.

Michelin Technology Society. (2003) The Tyre.Rolling resistance and fuel savings. France,Clermont-Ferrand.

Wen B., Rogerson G., Hartke A., (2014) Correlation Analysis of Rolling Resistance Test Results from SAE J1269 and J2452, SAE Technical Paper 2014-01-0066, https://doi.org/10.4271/2014-01-0066.

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-07-03

Як цитувати

Klimenko, V., Shuklinov, S., Leontiev, D., & Gubin, A. (2020). Анализ методов определения коэффициента сопротивления качению колёс автомобиля. Автомобільний транспорт, (46), 33. https://doi.org/10.30977/AT.2219-8342.2020.46.0.33

Номер

Розділ

АВТОТРАНСПОРТНІ ЗАСОБИ