Аналіз особливостей конструкції систем та компонентів електромобіля Tesla Model S
DOI:
https://doi.org/10.30977/AT.2219-8342.2022.51.0.04Ключові слова:
електромобіль, потужність, система живлення, акумулятор, енергоємність, характеристика електроприводаАнотація
Анотація. Проблема. В публікації виконано аналіз особливостей конструкції систем та компонентів електромобіля Tesla Model S, який дозволяє обрати вихідні характеристики для математичної моделі динаміки розгону електромобіля, визначити витратні характеристики його силової установки (електродвигуна) та акумуляторної батареї. Мета. Мета роботи полягає в тому, щоб визначити вихідні характеристики систем та компонентів сучасного електромобіля для подальшого їх використання в імітаційній математичній моделі динаміки розгону електромобіля. Методологія. Прийняті в роботі підходи для досягнення поставленої мети полягають в осмисленні особливостей вихідних характеристик систем та компонентів електромобілів, які є лідерами в світі на ринку таких транспортних засобів. Результати. В роботі виконано порівняльний аналіз компонувальних схем реалізації трансмісій в конструкціях сучасних електромобілів, характеристик їх силових установок (електродвигунів), характеристик перетворювачів енергії (інвентарів), визначені особливості системи живлення силової установки сучасного електромобіля. Оригінальність. Проведений аналіз особливостей конструкції систем та компонентів електромобіля Tesla Model S дозволив сформувати загальне уявлення про особливості реалізації робочих процесів в електроприводі електромобіля, які можна використати в якості вихідних параметрів або характеристик під час моделювання динаміки розгону електромобіля. Практичне значення. Отримані результати дозволяють сформувати рекомендації щодо використання характеристик систем та компонентів електромобіля під час моделювання динаміки його розгону та визначити енергетичні витрати в системі живлення його тягового електропривода
Посилання
Goldie-Scot L (2019) A behind the scenes take on lithium-ion battery prices Bloomberg New Energy Finance, https://about.bnef.com/blog/behind-scenes-take-lithium-ion-battery-prices/ (Accessed 10.11.2022)
Electric Vehicle Outlook (2022) Retrived from: https://about.bnef.com/electric-vehicle-outlook/ (Accessed 10.11.2022).
Tesla Model S. Retrived from: https://www.tesla.com/models (accessed 10.11.2022).
Tesla Model S Plaid breaks all the records in first independent test, but 0-60 mph has a caveat. Retrived from: https://electrek.co/2021/06/17/tesla-model-s-plaid-breaks-records-in-first-independent-test-but-0-60-mph-caveat/ (Accessed 10.11.2022).
Tesla Model S Plaid Is Today's Quickest Production Car. Retrived from: https://www.hot-cars.com/2021-tesla-model-s-costs-facts-and-figures/ (Accessed 10.11.2022).
Ehrenberger, S., Dasgupta, I., Brost, M., Gebhardt, L. & Seiffert, R. (2022). Potentials of Light Electric Vehicles for Climate Protection by Substituting Passenger Car Trips. World Electric Vehicle Journal. 13(10):183. https://doi.org/10.3390/wevj13100183
Muratori, M., Alexander, Marcus, Arent, Doug, Bazilian, Morgan, Dede, Ercan M., Farrell, John, Gearhart, Chris, Greene, David, Jenn, Alan, Keyser, Matthew, Narumanchi, Sreekant, Pesaran, Ahmad, Sioshansi, Ramteen, Suomalainen, Emilia, Tal, Gil, Walkowicz, Kevin, Ward & Jacob. (2021). The rise of electric vehicles – 2020 status and future expectations. United States. https://doi.org/10.1088/2516-1083/abe0ad
Ding, N., Prasad, K. & Lie, T. (2017). The electric vehicle: a review. International Journal of Electric and Hybrid Vehicles, 9 (1), 49-66. https://doi.org/10.1504/IJEHV.2017.082816.
Sharma, S., Amrish K. & Tripathi M. (2020). Storage technologies for electric vehicles. Journal of Traffic and Transportation Engineering (English Edition). 7 (3), 340-361. https://doi.org/10.1016/j.jtte.2020.04.004
Gaddipati, G., Kuthuri, N. (2021) Technological developments in batteries: a survey of modelling, estimation, and management strategies for EV application. International Journal of Electric and Hybrid Vehicles, 13 (2), 194-209. https://doi.org/10.1504/IJEHV.2021.117881/
Gupta, A., Kumar, H. (2022). Multi-dimensional perspectives on electric vehicles design: A mind map approach. Cleaner Engineering and Technology. 8. https://doi.org/10.1016/j.clet.2022.100483.
Rahul, C., Savier, J., (2022) An overview on hybrid energy storage systems for electric vehicles. International Journal of Electric and Hybrid Vehicles, 14 (1/2), 56–64. https://doi.org/10.1504/IJEHV.2022.125248
Смирнов, О.П., Борисенко, А.О., Марченко А.В., Романенко, А. В., & Євтушенко С. В. (2019). Дослідження та діагностика електричних систем електромобіля BMW i3. Автомобільний транспорт, 44, 5-13. Smyrnov, O.P., Borysenko, A.O., Marchenko A.V., Romanenko, A. V., & Yevtushenko S. V. (2019). Doslidzhennia ta diahnostyka elektrychnykh system elektromobilia BMW i3 [Research and diagnostics of electrical systems of the BMW i3 electric car]. Avtomobilnyi transport, 44, 5-13. https://doi.org/10.30977/AT.2219-8342.2019.44.0.5 [in Ukrainian]
Смирнов, О.П., Борисенко, А.О., & Марченко А.В., (2019). Розрахунок енергоємності тягових акумуляторних батарей для електричних транспортних засобів. Автомобільний транспорт, 45, 31-37. Smyrnov, O.P., Borysenko, A.O., Marchenko A.V., (2019). Rozrakhunok enerhoiemnosti tiahovykh akumuliatornykh batarei dlia elektrychnykh transportnykh zasobiv [Calculation of the energy capacity of traction batteries for electric vehicles.]. Avtomobilnyi transport, 45, 31-37. https://doi.org/10.30977/AT.2219-8342.2019.45.0.31 [in Ukrainian]
Смирнов, О. П., Борисенко, А. О., & Марченко, А. В. (2019). Діагностика високовольтної акумуляторної батареї електромобіля Nissan Leaf. Автомобіль і електроніка. Сучасні технології , 16, 19-25. Smyrnov, O. P., Borysenko, A. O., & Marchenko, A. V. (2019). Diahnostyka vysokovoltnoi akumuliatornoi batarei elektromobilia Nissan Leaf [Diagnostics of the high-voltage battery of the Nissan Leaf electric car]. Avtomobil i elektronika. Suchasni tekhnolohii, 16, 19-25. http://veit.khadi.kharkov.ua/article/view/187283 [in Ukrainian]
Tesla. Retrived from: https://www.caranddriver.com/tesla (Accessed 10.11.2022).
Regulation No 101 of the Economic Commission for Europe of the United Nations (UN/ECE) (2013) Uniform provisions concerning the approval of passenger cars powered by an internal combustion engine only, or powered by a hybrid electric power train with regard to the measurement of the emission of carbon dioxide and fuel consumption and/or the measurement of electric energy consumption and electric range, and of categories M1 and N1 vehicles powered by an electric power train only with regard to the measurement of electric energy consumption and electric range: on condition 12.04.2013 – Official Journal of the European Union – UN/ECE.
Regulation No 83 of the Economic Commission for Europe of the United Nations (UN/ECE) (2015) Uniform provisions concerning the approval of vehicles with regard to the emission of pollutants according to engine fuel requirements: on condition 04.02.2015 – Official Journal of the European Union – UN/ECE.
Sieklucki, G. (2018) An Investigation into the Induction Motor of Tesla Model S Vehicle, International Symposium on Electrical Machines (SME), 1-6, https://doi.org/10.1109/ISEM.2018.8442648
Where does Tesla's surging power come from? https://www.laitimes.com/en/article/2oxjw_33omd.html (Accessed 10.11.2022).
Musk E. and Straubel JB (2012) Model S Efficiency and Range. Retrived from: https://www.tesla.com/blog/model-s-efficiency-and-range (Accessed 03.11.2022).
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2022 Автомобільний транспорт
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.