Розробка узгодженого графіка регулювання для запобігання шкоди транспортним засобам навколишньому середовищу та покращення структури енергетичної системи: Докази з міста Баку (Азербайджан)

Автор(и)

  • Мірхамід Багіров Азербайджанський університет архітектури і бу-дівництва, Азербайджан, вул. А.Султанова, 11, Баку, AZ-1073, Азербайджан https://orcid.org/0000-0003-2255-8825

DOI:

https://doi.org/10.30977/AT.2219-8342.2023.52.0.07

Ключові слова:

місто Баку, перехрестя, «Зелена хвиля», «непікові» години, узгоджена система регулювання

Анотація

Проблема. Масштаби дорожнього руху постійно зростають у всьому світі, що є основою і неодмінною умовою сталого економічного зростання, з одного боку, і джерелом комплексу транспортних і екологічних проблем, з іншого. Однією з найактуальніших проблем є перевантаженість дорожньої мережі. Мета. Мета статті – як організувати створення ефективної системи контролю дорожнього руху в міській агломерації. Методологія. У цій статті проаналізовано випадок одного з головних проспектів Баку для розробки узгодженого графіка регулювання для зменшення шкоди, яку транспортні засоби завдають навколишньому середовищу через очікування на червоне світло, а також для вдосконалення структури енергетичної системи в країнах, що розвиваються, особливо в Україні, яка постраждала від війни. Результати. З цієї причини в статті була внесена пропозиція щодо підвищення ефективності організації дорожнього руху на головному перехресті проспекту Матбуат в Баку, вивчена кількість транспортних засобів, що рухаються по проспекту, і зроблено звіт про хронометраж світлофорів на всіх перехрестях, звіти були адаптовані до головної дороги та побудовано зелений хвилеподібний графік. Оригінальність. Удосконалено методологію оцінки еколого-економічного збитку від впливу автотранспорту на міську екосистему, включно з коефіцієнтом індексації. Обґрунтовано методичні основи розробки комплексу природоохоронних заходів щодо зниження впливу автотранспорту на навколишнє середовище м. Баку. У статті закладено основу для розробки комплексу природоохоронних заходів. Практична цінність. Розроблено комплекс заходів щодо зменшення забруднення від міського автотранспорту, які можуть бути використані в регіональних та муніципальних програмах.

Біографія автора

Мірхамід Багіров , Азербайджанський університет архітектури і бу-дівництва, Азербайджан, вул. А.Султанова, 11, Баку, AZ-1073

аспірант, старший викладач кафедри транспорту і логістики

Посилання

Kiers, M., Visser, C. (2017). The Effect of a green wave on traffic emissions. Proceeding of: Inter-national Energiewirtschaftstagung Conference. Viene Technological University, Viene, 7

Lebre Marie, A., Le Mouel, F., Menard, E., Gar-nault, A., Bradai, B., & Picron V. (2015). Real scenario and simulations on GLOSA traffic light system for reduced CO2 emissions, waiting time and travel time. Proceeding of: 22nd ITS World Congress, Bordeaux, France, 5-9 October, 12.

Telang, Sh., Terdal, S. (2016). An Internet of Things Based Real Time Traffic Light Control to ReduceVehicles CO2 Emissions. International Re-search Journal of Engineering and Technology (IRJET), 03(07), 713-717.

Green Wave (2021, August 23). In Wikipedia. https://en.wikipedia.org/wiki/Green_wave#cite_ref-1

Lu, K., Tian, X., Jiang, Sh., Xu, J., & Wang, Y. (2022). Optimization model for regional green wave coordinated control based on ring-and-barrier structure. Journal of Intelligent Transpor-tation Systems 26(1), 68-80. https://doi.org/10.1080/15472450.2020.1795847

Jun, Zh., Shang, H., Li, X., Yao, Y. (2020). An integrated arterial coordinated control model considering green wave on branch roads and pe-destrian crossing time at intersections. Journal of Management Science and Engineering 5(4), 15. https://doi.org/10.1016/j.jmse.2020.09.004

Kart, O., Chaghri Gench, O., & Bashchiftchi, F. (2021). Speed Compatible Green Wave Corridor with The Internet of Things. European Journal of Science and Technology Special 28, 411-416. https://doi.org/10.31590/ejosat.1002363 .

Pervez, L., Nauman, M., Hanif, S., Junaid Arif, M., & Rani, F. (2020). A New Robust Real-time Video Streaming Analysis Algorithm for Effective Green Wave Route for Traffic Control Applica-tion. International Journal of Computer Science and Information Security 18(9), 411-416. https://doi.org/10.5281/zenodo.4131666

Tho Phan, C., Duong Pham, D., Vu Tran, H., Viet Tran, T., & Nguyen Huu, P. (2019). Applying the IoT platform and green wave theory to control intelligent traffic lights system for urban areas in Vietnam. KSII Transactions on internet and in-formation systems 13(1), 34-52. http://doi.org/10.3837/tiis.2019.01.003

Official website of the President of the Republic of Azerbaijan. (2022, June 15). https://president.az/en/photos/baku

Population of Republic of Azerbaijan. Official website of the President of the Republic of Azer-baijan. (2022, June 15). https://president.az/en/pages/view/azerbaijan/population

Restoration of Great Silk Road. Official website of the President of the Republic of Azerbaijan. (2022, June 15). https://president.az/en/pages/view/azerbaijan/silkroad

The Central Asia Regional Economic Coopera-tion (CAREC). (2022, August 26). https://www.carecprogram.org/?page_id=4

Azerbaijan. (2022, September 13). In Wikipedia. https://en.wikipedia.org/wiki/Azerbaijan

Bhalerao, A. (2015). Adaptive Traffic Light Con-trol System. IOSR Journal of Electronics and Communication Engineering 10(5), 53-61. DOI: 10.9790/2834-10515361

Nimyel, C. N., Naankang, G. G., & Johnson Z. (2018). Simulation of Green-Wave Traffic Con-trol System in Road-Networks. American Journal of Engineering Research 7(6), 292-303.

Tomescu, O., Lopez, V. T., Nemtanu, F. C., & Batros, I. (2011). Traffic Signal Green-Wave Control Strategy Basedon Divers’ Behaviors. ANALELE UNIVERSITĂłII “EFTIMIE MUR-GU” REŞIłA 2, 146-156.

de Oliveira, L. F. Pinto (2020). Desenvolvimento de um sistema controlador desemáforos sem fio, com monitoramento eprogressão semafórica em tempo real aplicado àcidades inteligentes. Brasil: Universidade Estadual de Campinas.

Kasun, N. Hewage, Janaka Y. Ru-wanpura (2004). Optimization of Traffic Signal Light Timing Using Simulation. Proceeding of: Winter Simulation Con-ference, Canada, 1428-1433.

Koonce, P. (2008). Traffic Signal Timing Manual. US: Department of Transportation Federal High-way Administration.

Gu, Y., Singh, V., Sun, L., & Bhaumick, A. (2012). Adaptive Traffic Light Control of Traffic Net-work. Department of Electrical Engineering, Co-lumbia University.

Sullivan, A., Jones, S. L., Tedla, E., & Doust-mohammadi, E. (2015). Traffic signal design guide & timing manual. US: Alabama Depart-ment of Transportation.

Warberg, A., Larsen, J., & Jørgensen, R. M. (2008). Green Wave Traffic Optimization – A Survey. Informatics and Mathematical Modeling. D T U Compute. Technical Report No. 2008-01.

Henry, X. Liu, Zheng, J. (2014). Automatic Gen-eration of Traffic Signal Timing Plan. Final report. Department of Civil Environmental, and Geo-Engineering, University of Minnesota.

Manoj, K. Jha, Hellon, G. Ogallo (2014). Traffc Signal Timing Optimization Analysis and Prac-tice. IGI Global. https://doi.org/10.4018/978-1-4666-5202-6.ch228.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-07-07

Як цитувати

Багіров , М. (2023). Розробка узгодженого графіка регулювання для запобігання шкоди транспортним засобам навколишньому середовищу та покращення структури енергетичної системи: Докази з міста Баку (Азербайджан). Автомобільний транспорт, (52), 64–70. https://doi.org/10.30977/AT.2219-8342.2023.52.0.07

Номер

Розділ

ТРАНСПОРТНІ ТЕХНОЛОГІЇ