Аналіз можливості застосування гідравлічної трансмісії з мотор-колесами для всюдихода NOMAD ATV
DOI:
https://doi.org/10.30977/AT.2219-8342.2024.54.0.02Ключові слова:
всюдихід, трансмісії позашляхових машин, об’ємні гідромотор-колеса та насоси, тягово-швидкісна характеристика, розрахунок трансмісіїАнотація
Проблема. Створення транспортних машин для роботи в тяжких дорожніх умовах вимагає рішення комплексу задач, пов’язаних з виконанням потрібних вимог до швидкісно-тягових характеристик, зокрема режимів зрушування, подолання підйомів, маневреності та підвищеної швидкості з безступеневою її зміною, антибуксувальних властивостей. Такі вимоги досягаються завдяки конструктивним рішенням в трансмісіях різних типів. Мета. Спроба створення повнопотокової безступеневої трансмісії з об’ємним гідроприводом і мотор-колесами замість ступеневої механічної для підвищення технічних характеристик машини-всюдихода і технологічних можливостей щодо виготовлення трансмісії блоковим методом при застосуванні стандартних комплектуючих вузлів. Методологія. На основі аналізу технічної характеристики всюдихода-аналога з механічною багаторедукторною трансмісією і огляду досягнень в сучасних гідравлічних трансмісіях з гідромотор-колесами проведені статичні розрахунки для оцінки можливості створення безступеневої повнопотокової гідрооб’ємної трансмісії і побудови її гідравлічної принципової схеми. В основі проведення розрахунків лежать математичні моделі, створені на основі законів механіки і гідравліки. Результати. За результатами розрахунків показано, що принципово можливо створити безступеневу гідрооб’ємну трансмісію для всюдихода с заданими тягово-швидкісними характеристиками. Запропоновані подальші дослідження щодо аналізу динаміки гідрооб’ємної трансмісії всюдихода і створення відповідного експериментального зразка машини. Оригінальність. Для всюдихода-аналога виконаний вибір необхідних за робочим об’ємом гідромотор-колес, які забезпечують параметри тягово-швидкісної характеристики і дозволяють створити оригінальну трансмісію без застосування редукторів і коробок передач. Практичне значення. Отримані результати заплановані для розглядання як рекомендовані для проведення функціонально-кошторисного аналізу при проектуванні та визначенні технологічних можливостей при виготовленні гідрооб’ємної трансмісії всюдихода. Запропонований також розгляд методики розрахунку гідрооб’ємної трансмісії всюдихода в учбовому процесі для студентів-магістрів галузевого машинобудування при вивчені дисциплін, пов’язаних з проектуванням гідроприводів та їх випробуваннями.
Посилання
Найкращі українські всюдиходи. (б. д.). Тюнінг ательє 4x4 для позашляховиків, пікапів, кросоверів - інтернет-магазин запчастин vnedorognik.ua. https://vnedorognik.ua/blog/ stati/luchshie-ukrainskie-vezdekhody
Український позашляховик NOMAD — новий представник в сегменті ATV – Starter Media. (б. д.). Starter Media. https://startermedia.com.ua/news/madeinukraine/2021/06/22/ukrainskyy-pozashliakhovyk-nomad-novyy-predstavnyk-v-sehmenti-atv/
SHERP the ark 3400 | офіційний веб-сайт. (б. д.). SHERP® – Official global website. https://sherpglobal.com/sherp-the-ark/
Facebook. (б. д.). Log into Facebook | Facebook. https://m.facebook.com/people/Tornado-ATV-Factory/100086682006236/
Самородов, В. Б., Аврунін, Г. А., Кириченко, І. Г., Бондаренко, А. І. &Пелипенко, Є. С. (2020). Гідро-та пневмосистеми в автотракторобудуванні: навчальний посібник. НТУ «ХПІ», Харків. Samorodov, V., Avrunin, G., Kyrychenko, I., Bondarenko, A. & Pelypenko, Ye. (2020). Hidro-ta pnevmosystemy v avtotraktorobuduvanni: navchalnyi posibnyk. NTU «KhPI», Kharkiv.
Самородов, В. Б., Пелипенко, Є. С., Аврунін, Г. А. & Мороз, І. І. (2021). Аналіз використання об’ємних гідроприводів в трансмісіях колісних сільгоспмашин. Промислова гідравліка і пневматика. 2(66), 55-72. Samorodov, V., Pelypenko, Ye., Avrunin, G. & Moroz, I. (2021). Analiz vykorystannia obiemnykh hidropryvodiv v transmisiiakh kolisnykh silhospmashyn. Promyslova hidravlika i pnevmatyka. 2(66), 55-72.
Аврунін, Г. А., Кириченко, І. Г., Пімонов, І. Г., Резніков, О.О, Шевченко, О. О. & Щербак О. В. (2022). Об’ємні гідроприводи для машин технічного обслуговування аеродромів та літаків: монографія. Харківський національний автомобільно-дорожний університет. Avrunin, G., Kyrychenko, I., Pimonov, I., Reznikov, O., Shevchenko, O. & Shcherbak O. (2022). Obiemni hidropryvody dlia mashyn tekhnichnoho obsluhovuvannia aerodromiv ta litakiv : monohrafiia. Kharkiv National Automobile and Road University.
Мітрофанов, О.П. (2007). Тягово-швидкісні характеристики трансмісій ходових систем самохідних cільгоспмашин. Промислова гідравліка і пневматика. 3(17), 104–106. Mitrofanov, O. (2007). Tiahovo-shvydkisni kharakterystyky transmisii khodovykh system samokhidnykh Silhospmashyn. Promyslova hidravlika i pnevmatyka. 3(17), 104–106.
Іванов, М. І., Мороз, Ю. О. (2011). Сучасні тенденції застосування гідротрансмісій в приводах самохідних сільскогосподарських машин. Збірник наук. праць Вінницького національного аграрного університету. Серія: Технічні науки. 9, 46–52. Ivanov, M., Moroz, Yu. (2011). Suchasni tendentsii zastosuvannia hidrotransmisii v pryvodakh samokhidnykh silskohospodarskykh mashyn. Zbirnyk nauk. prats Vinnytskoho natsionalnoho ahrarnoho universytetu. Seriia: Tekhnichni nauky. 9, 46–52.
Lloyd Taylor & Wilhelm Collner. (2001). Hydrostatically Driven Vehicle with Retarder Valve (Patent 6.202.783 US. B1.)
Massimo, Martelli, & Luca, G. Zarotti (2005). Hydrostatic Transmission with a Traction Control 22nd International Symposium on Automation and Robotics in Construction ISARC 2005 - September 11- 14, 2005, Ferrara (Italy), 115-121.
Antonino, Bonannо & Luca, G. (2008). Zarotti HYDROSTATIC BRAKING REVISITED. 16th International Conference of the International Society for Terrain-Vehicle Systems – Turin November 25-28. 2008. ISTVS-2008, 362-370.
Hao, Sun & Harald, Aschemann (2013). Sliding-Mode Control of a Hydrostatic Drive Train with Uncertain Actuator Dynamics. European Control Conference (ECC). July 17-19, 2013, Zürich, Switzerland, 3216-3221.
Інструкція з експлуатації бульдозера ТС-10. Технічна документація / контакти — ХТЗ. (б. д.-b). Харківський тракторний завод. http://xtz.ua/ua/technical-doc.html
Самородов, В. Б., Аврунін, Г.А., Мороз, І. І. & Щербак, О. В. (2021). Аналіз динаміки бортового об’ємного гідропривода гусеничного трактора. Науковий журнал «Технічний сервіс агропромислового, лісового та транспортного комплексів». Харківський національний технічний університет сільського господарства імені Петра Василенка. 23, 94-106. Samorodov, V., Avrunіn, G., Moroz, I. & Shcherbak, O. (2021). Analiz dynamiky bortovoho obiemnoho hidropryvoda husenychnoho traktora. Naukovyi zhurnal «Tekhnichnyi servis ahropromyslovoho, lisovoho transportnoho kompleksiv». Kharkivskyi natsionalnyi tekhnichnyi universytet silskoho hospodarstva imeni Petra Vasylenka. 23, 94-106.
PTV Vissim: First Steps Tutorial . (2021). Germany. PTV Planning Transport. Verkehr AG
MHP20/MHP27 Hydraulic Motors (2021).. Technical Catalog / www.poclain-hydraulic.com // B24840Z. - 05.10.2021, 60 p.
POCLAIN HYDRAULICS (2011). SELECTION GUIGE. 2011. – 03.2011, 45 p.
SELECTION GUIGE (2021). PRODACT / SYSTEMS / SERVICES. POCLAIN HYDRAULICS. А02486С-2021, 176 p.
SD-CT OFF-Road System. Electronic Traction Control (2020). Technical Catalog Poclain Hydraulics.Bo9244W. 24/11/2020, 44 p.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2024 Автомобільний транспорт
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.