Щодо питання впливу факторів на параметри гальмування транспортних засобів категорії М1 з електричною або гібридною силовими установками
DOI:
https://doi.org/10.30977/AT.2219-8342.2024.54.0.01Ключові слова:
ефективність гальмування, електромобіль, транспортний засіб категорії М1, реалізоване зчеплення, коефіцієнт гальмування, уповільненняАнотація
Проблема. Актуальність даної роботи пов’язана з тим, що в довідково-нормативній літературі з питань теорії та практики судової автотехнічної експертизи взагалі відсутні будь-які роботи, а тим більше, методичні рекомендації стосовно значень параметрів гальмування транспортних засобів категорії M1 з електричною силовою установкою. Мета. Метою роботи є встановлення факторів, які впливають на параметри гальмування транспортних засобів категорії М1 з електричною та гібридною силовими установками. Методологія. Підходи, що прийняті в роботі для рішення поставлених цілей, базуються на теорії проведення експерименту, теорії взаємодії пневматичної шини з поверхнею дорожнього покриття, теорії автомобіля та законах теоретичної механіки. Результати. На основі отриманих експериментальних даних відносно величини сталого сповільнення та величини часу наростання сповільнення при екстреному гальмуванні транспортних засобів категорії М1 з електричною та гібридною силовими установками, буде розраховуватись величина зупинного шляху та будуть вирішуватись інші задачі, необхідні в процесі проведення судових інженерно-транспортних експертиз за конкретними дорожньо-транспортними пригодами за участі транспортних засобів категорії М1 з електричною та гібридною силовими установками. Оригінальність. Результати дослідження надали можливість отримати уявлення про вплив факторів на параметри гальмування транспортних засобів категорії М1 з електричною та гібридною силовими установками. Практичне значення. Отримані результати можуть бути рекомендовані судовим експертам при написанні висновків експерта та експертних досліджень.
Посилання
Леонтьєв, Д. М. (2021). Теоретичні основи гальмування багатовiсних транспортних засобiв з електропневматичною гальмовою системою. Харківський національний автомобільно-дорожній університет. Leontiev D.M. (2021) Teoretychni osnovy halmuvannia bahatovisnykh transportnykh zasobiv z elektropnevmatychnoiu halmovoiu systemoiu [Theoretical bases of braking of multi-axle vehicles with electropneumatic brake system].
Фролов, А. А. (2023). Удосконалення методу визначення реалізованого зчеплення шин здвоєних коліс транспортного засобу в режимі гальмування. Харківський національний автомобільно-дорожній університет. Frolov, A. A. (2023). Udoskonalennia metodu vyznachennia realizovanoho zcheplennia shyn zdvoienykh kolis transportnoho zasobu v rezhymi halmuvannia. Kharkivskyi natsionalnyi avtomobilno-dorozhnii universytet. [Improvement of the method of determining the adhesion utilized of tires at dual wheels vehicle with the surface of the road pavement].
Leontiev, D., Klimenko, V., Mykhalevych, M., Don, Y., & Frolov, A. (2019). Simulation of Working Process of the Electronic Brake System of the Heavy Vehicle. International Scientific-Practical Conference, 1019, 50–61. https://doi.org/10.1007/978-3-030-25741-5_6
Махлай, С. М., & Леонтьєв, Д. М. (2018). Визначення зупинного шляху автомобіля, що обладнаний антиблокувальною системою. Вісник ОНДІСЕ, 4, 44-50. Leontiev D. M., Makhlai S. M. (2018) Vyznachennia zupynnoho shliakhu avtomobilia, shcho obladnanyi antyblokuvalnoiu systemoiu [Determination of the stopping distance of a vehicle equipped with an anti-lock braking system]. Visnyk Odeskoho naukovo-doslidnoho instytutu sudovoi ekspertyzy. 4, 44-50.
Leontiev, D., & Frolov, A. (2022). Determination of the average torsional stiffness of tires of a double vehicle wheel during its interaction with the road surface. Automobile Transport, 51, 14–25. https://doi.org/10.30977/AT.2219-8342.2022. 51.0.02
Тімонін, В. О., Савчук, А. Д., Губарьков, С. С., & Леонтьєв, Д. М. (2019). Оцінка ефективності гальмування чотиривісного транспортного засобу в разі виходу з ладу одного з контурів його робочої гальмової системи. Автомобіль і Електроніка. Сучасні Технології, 16, 26-34. Timonin, V. O., Savchuk, A. D., Hubarkov, S. S., Leontiev, D. M. (2019). Otsinka efektyvnosti halmuvannia chotyryvisnoho transportnoho zasobu v razi vykhodu z ladu odnoho z konturiv yoho robochoi halmovoi systemy [Evaluation of the braking efficiency of a four-axle vehicle in the event of failure of one of the circuits of its service brake system]. Avtomobil i Elektronika. Suchasni Tekhnolohii, 16, 26-34 [in Ukrainian]. https://doi.org/10.30977/VEIT. 2019.16.0.26
Bogomolov, V. O., Klimenko, V. I., Leontiev, D. M., Kuripka, O. V., Frolov, A. A., & Don, E. Y. (2021). Features of adaptive brake control of the secondary brake system of a multi-axle vehicle. Automobile Transport, 48, 27–37. https://doi.org/ 10.30977/AT.2219-8342.2021.48.0.27
Bogomolov, V. O., Klimenko, V. I., Leontiev, D. M., Frolov, A. A., Suhomlin, O. S., & Kuripka, O. V. (2021). Features of braking of multi-axle vehicles depending on the layout of their axles. Automobile Transport, 49, 23–35. https://doi.org/ 10.30977/AT.2019-8342.2021.49.0.04
Michelin Technology Society. (2001). The tyre. Grip. France.
Леонтьєв, Д. M. (2011). Системний підхід до створення автоматизованого гальмівного керування транспортних засобів категорій М3 та N3. Харківський національний автомобільно-дорожний університет. Leontiev, D. M. (2011). Systemnyi pidkhid do stvorennia avtomatyzovanoho halmivnoho keruvannia transportnykh zasobiv katehorii M3 ta N3 [A systematic approach to the creation of an automated brake control for vehicles of categories M3 and N3]. Kharkivskyi natsionalnyi avtomobilno-dorozhnyi universytet.
Chaohong Fang, Zhenwei Cao, Mehran M. Ektesabi, Ajay Kapoor, A.H.M Sayem. (2013) Driveline modelling analysis for active driveability control. 2013 IEEE Conference on Systems, Process & Control (ICSPC), 125-128.
Besdo, D.; Heimann, B.; Klüppel, M.; Kröger, M.; Wriggers, P.; Nackenhorst, U. (2010). Elastomere Friction: Theory, Experiment and Simulation. Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-642-10657-6.
Hans B. Pacejka (2006) Tyre and Vehicle Dynamics.
Vil'ke V.G. (1995) The rolling of a rigid wheel along a deformable rail. Journal of Applied Mathematics and Mechanics, 59 (3), 485-490, https://doi.org/10.1016/0021-8928(95)00056-U
Wong J. (1982) Ground vehicle theory.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2024 Автомобільний транспорт
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.